« Bate-Papo do PGLThank you for the days »

Prémio "Opinión" de Música Folk

20-10-2005

Prémio "Opinión" de Música Folk

Já tenho os convites para ir ao acto de entrega do "IV Premio Opinión de Música Folk", que organiza o jornal La Opinión de A Coruña por iniciativa de Óscar Losada. O prémio é para o melhor disco galego de música folk de cada ano, elegido por um júri de pessoas que trabalham com esta música nos media. O que se entrega esta sexta é o do ano 2004, e o ganhador é o gaiteiro Xosé Manuel Budiño (que tem umha página web muito bonita e completa), com o disco Zume de Terra.

É um disco muito recomendável, novidoso, que sai um pouco da linha dos dous seus anteriores. Novidoso já nom só pola utilizaçom das chamadas novas tecnologias, mas porque nalguns temas trabalha por cima de gravações antigas por meio de samplers, como umha de um discurso de Castelao, ou várias das históricas recolhidas de campo do etnomusicólogo norte-americano Alan Lomax, feitas nos anos 50 e publicadas num disco completíssimo, The Spanish Recordings: Galicia. E oxalá o disco de Budiño sirva para dar a conhecer esse trabalho, pois é umha verdadeira joia, pola sua antigüidade, variedade e qualidade, e ainda foi reeditado no 2001.

Esquecia comentar as duas canções do disco cantadas por umha cabo-verdiana residente em Lisboa, Sara Tavares, e umha brasileira, Lilian Vieira, voz do grupo Zuco 103. As duas colaboradoras lusófonas cantam canções escritas por galegos, que aparecem escritas em normativa oficialista castrapeira. Mas elas cantam tal qual no seu galego do Brasil ou de Portugal, com o qual os que nom acreditam na unidade lingüística galego-portuguesa topam com um pequeno dilema: escuitam a cançom cantada em "português" à vez que leem em "galego". Aparte disso, as duas canções som os meus temas preferidos do disco, junto com Burbullas á grella. O disco paga a pena.

Enfim, pois a sexta irei vê-lo, já que ademais de receber o prémio dará um concerto, depois do que dará a orquestra folk SonDeSeu. Esta formaçom de harpas, percussões, gaitas, sanfonas, requintas, violinos e canto e pandeireta acadou o segundo prémio. Por último, Susana Seivane volveu ficar no terceiro posto.

Tenho os convites, muitas ganas de vê-los, mas falta-me @ acompanhante! O meu amigo Arturo, que é o que sempre obrigo a acompanhar-me a este tipo de cousas, vai ao cinema, assim que acabarei indo sozinho... :(

FOI ESCRITO @ 02:46:40 na categoria música Link permanente

Sem comentários ainda

mariacastanha.agal-gz.org

Tocando em aberto é o blogue pessoal, agora inactivo, de um gaiteiro-engenheiro (sem ser ainda nenhuma das duas cousas) sócio da AGAL onde fala do que gosta, do que lê por aí, das suas intimidades (sem exceder-se) e do primeiro que lhe sai da cabeça se fica bonito.

Abril 2024
Seg Ter Qua Qui Sex Sab Dom
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Busca

  Feeds XML

powered by b2evolution free blog software