A COMISSOM DE CULTURA... POR UM SAM JOAM FERIADO

A COMISSOM DE CULTURA... POR UM SAM JOAM FERIADO

A noite do 23 para o 24 de Julho tem lugar umha das festas com mais tradiçom na Galiza. Umha festa pagá que coincide e celebra o soltício de Verao (a noite mais curta do ano). Festa que posteriormente foi assimilada polo cristianismo e que hoje conhecemos com o nome de "noite de Sam Joám".

É a noite da cacharelas, cachelas, fogueiras ou lumeiradas. O Sam Joám é umha festa com grande seguimento e participaçom cidadá, ao longo de toda a geografía galega celebra-se sem excepçom. Todo começa a pôr-se a andar nos días prévios; as associaçons vicinais e sociais, todas as pessoas levam a cabo os preparativos para umha das noites mais concorridas do ano.

As cacharelas proliferam em toda a cidade e comarca e nom há pracinha, vizinhança, bairro, paróquia ou aldeia que nom faga gala da famosa sardinhada e cacharela com a correspondente festa rachada.

O Sam Joám deve ser das poucas festas da nossa cultura que ainda fica em maos do "poder popular" que é quem organiza, executa e desfruta dela.

Por isto, polo facto de ser umha grande festa tradicional, enraizada na nossa cultura, com grande seguimento do povo, umha festa onde toda a gente desfruta, nom podemos compreender por que carece do carácter de dia feriado que lhe corresponde.

Da Gentalha do Pichel reivindicamos a necessidade de se respeitar esta data como dia nom laborável dado que é umha celebraçom com grande seguimento e que merece ser vivida como tal, sem a limitaçom de termos que trabalhar no dia a seguir.

Por um maior respeito às nossas festas:
O "SOLSTICIO" DE VERAO NO NOSSO CALENDÁRIO!! 24 de junho feriado!!!!!

Escrito em 18-06-2008, na categoria: Comissons
Chuza!

2 comentários

Comentário de: epa [Visitante]  
epa

Lume novo lle chaman a esta festa na miña terra.
é bonito, non é?

19-06-2008 @ 13:40
Comentário de: Edu [Visitante]  
Edu

Pois entón, pq non organizades unha recollida de sinaturas?
Seguro que non van faltar apoios…

25-06-2008 @ 16:05

    SEMENTE

      Somos um grupo de compostelanas e compostelanos decididos a fazer activismo cultural na nossa cidade e comarca. A língua e cultura galegas, a vontade de aprender, de difundir e recuperar os nossos costumes, a nossa história, a nossa música... som os nossos eixos de trabalho.

      Documentário Quatro anos de Gentalha já na rede!

      A Gentalha do Pichel Centro Social O Pichel Loja da Gentalha

        AGENDA DE EVENTOS

          Busca

          O blogue do Apalpador

          blogging software