« Eco-copos com mensagem para o Festival da Terra e da LínguaOs grupos do Festival »

Apresentamos programa completo festival da Terra e da Língua

11-07-2008

  11:43:47, por artabria   , 814 palavras  
Categorias: Festival da Terra e da Língua

Apresentamos programa completo festival da Terra e da Língua

Já podes consultar o programa completo de actividades do VIII Festival da Terra e da Língua de este ano, que como sabedes está dedicado à defesa do território

Na defesa do território é a legenda escolhida na oitava ediçom (já oito!) do nosso Festival, depois de 12 meses marcados especialmente polo bulir dos movimentos sociais e populares galegos em torno de umha grande problemática comum a todo o território, mas diversificada em mil agressons localmente dirigidas polo capital e as instituiçons públicas ao seu serviço.

Estamos a falar das novas feridas abertas no território galego, os tam numerosos projectos especulativos, lucrativos e elitistas levados avante por Reganosas, Caixas Galicia, Conselherias da Indústria, Conselharias do Ambiente, Governos municipais, Endesas, partidos empoleirados no poder político, Pescanovas, Pizarreiras, Eólicas? nom é um problema novo. Na segunda metade do século XX começou a fase abertamente predadora e destrutiva dos recursos naturais e da economia galega. Lembremos a imposiçom da papeleira de ENCE em Ponte Vedra, ainda no franquismo; lembremos Meirama e as Encrobas; as luitas contra as auto-estradas; contra a nuclear de Jove; contra a eucaliptizaçom do País; nom esqueçamos a betonizaçom da costa protagonizada por sucessivos petroleiros de maneira periódica; o último, até hoje, um pesadelo chamado Prestige?

O início do século actual, portanto, nom tem sido melhor. A causa ambiental está fundida na Galiza com o desenvolvimento social e cultural, com a nossa sobrevivência como povo com direito à existência. A nossa língua é parte dos nossos recursos sócio-ambientais, tam ameaçada como a base material da nossa identidade e das nossas potencialidades como naçom justa e sustentável.

O transporte e o seu protagonismo na emissom de CO2 causante da mudança climática é a melhor mostra da loucura do crescimento económico sem fim em que o mundo rico está envolvido. A reduçom das nossas rias a depósitos de resíduos e zonas industriais sem mais controlo que o marcado polas empresas espoliadoras com a cumplicidade das instituiçons, a prova de que os que marcam o caminho do desenvolvimento na Galiza só aspiram ao lucro imediato e a defender os negócios dos de sempre.

Contra a maré especulativa no solo urbano, nas urbanizaçons selvagens e no saque total do território, que ameaça com deixar os nossos filhos e as nossas filhas sem um futuro digno de ser vivido, cada vez mais sectores sociais se organizam autonomamente para defender o património de todos e de todas. A nossa comarca vive durante estes anos iniciais de século XX umha luita importante contra um desses projectos paradigmáticos do modelo energético que nom nos interessa: o insustentável, perigoso e alheio aos interesses da Galiza e da humanidade, representado por Reganosa, umha empresa que representa essa cumplicidade criminosa entre empresas privadas, capital financeiro e instituiçons públicas vendidas aos interesses das elites.

Nom nos vai ser possível incluir, como quereríamos, todos os conflitos socioambientais activados na Galiza da primeira década do século XX. A grande quantidade de agressons e luitas impedem-nos fazê-lo, mas sim faremos um público reconhecimento desse movimento popular posto em pé para frear os ataques ao património ambiental, cultural e socioeconómico do nosso país.

Esse é o objectivo desta oitava ediçom do Festival da Terra e da Língua. Esperamos contar contigo para, entre todos e todas, conhecermos, debatermos e apoiarmos as nossa luitas comuns, desde a montanha ao mar, por umha Galiza que nom se vende, polo mundo que queremos construir: habitável, igualitário e justo.

Como sempre desde 2001, vemo-nos no Moinho de Pedroso!

Progama

Sexta-feira 18 de Julho

21h Apresentaçom do Festival

21.15h Actuaçom de Os da Ria

23.00h Concerto
- Chámalle Xis! (Fussiom. Galiza)
- Ulträqäns (Spiz-Folk. Galiza)
- Cuchufellos (Ska, Reggae, Speed-Folk. Galiza)

Sábado 19 de Julho

12.00h Apertura da exposiçom ?Na defesa do território? com projeçons de videos no Moinho.

17.00h Campeonato de Matraquilhos com a colaboraçom de Siareir@s Galeg@s

18.00h Festivalzinho. O festival para as crianças com:
- Monicreques com a obra ?A rua das pantasmas?
- Mágia com o pequeno gram Mago Fiz
- Recolhendo Jogos Populares: Bilharda.

20.00 Forum de Debate ?Na defesa do território?
- Fins Ereixas (Secretário Executivo de ADEGA)
- Xosé Maria Vilaverde (Coordenador Geral de VERDEGAIA)
- Orlando Álvarez (Porta-Voz de SOS Courel)
- Manuel A. Rodríguez Carballeira (Coordenador do Comité Cidadao de Emergência para a Ria de Ferrol)

22.30 Pregom a cargo de Antón Masa, Presidente da Associaçom pola Defesa da Ria de Ponte Vedra (APDR)

23.00 Concerto
- Machina (Metal. Galiza)
- Amaiur (Euskal Herria)
- Dandy Fever (Ska, Rock Steady. Galiza)

Sem comentários ainda

Horário de Abertura
- Segundas a sextas 10.00h-13.30h // 17.30h-feche
- Sextas e Sábados 18.00h-feche

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Busca

Ferramentas de administraçom

  Feeds XML

powered by b2evolution free blog software